فن های هواساز فوروارد دارای پروانه گریز از مرکز که روبه جلو هستند . می توان از این سیستم ها به عنوان دمنده و مکنده در صنایع خانگی و صنعتی استفاده کرد.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از فن هواساز فوروارد، هوادهی بالای این سیستم نسبت به فن های دیگر است که به دلیل مکانیزم خاص آن می باشد. یعنی مکانیزم و عملکرد فن فوروارد بگونه ای است که با قدرت فوق العاده بالایی می تواند حجم وسیعی از هوا را در محیط های مختلف صنعتی و خانگی کوچک به جریان درآورد.

علاوه بر آن می توان از فن های هواساز فوروارد در محیط های کارگاهی، کارخانجات، مراکز تجاری و اداری نیز استفاده نمود. بطور کلی باید بگوییم فن های هواساز فوروارد با وجود شباهت هایی که به فن های صنعتی دارند، اما از قدرت بالاتری برخوردار بوده و می توانند هوای بیشتری را نیز در محیط جابجا کنند.

همانطور که بیان نمودیم فن های فوروارد از نوع فن های سانتریفیوژی هستند. از این رو عملکرد این فن ها به وسیله نیروی گریز از مرکز ایجاد می شود و در سیستم به حرکت در می آید. فن های فوروارد به دو دسته یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند که هر یک از آنها دارای عملکرد خاصی هستند. برای آنکه بتوانید یک فن هواساز فوروارد مناسب انتخاب کنید، لازم است به برخی نکات توجه نمایید.

 

می دانیم که برای جلوگیری از ورود هوای آلوده و گرد و غبار به محیط های مختلف، باید از هواکش مناسب استفاده کرد. فن های هواساز در اصل با این هدف تولید می شوند که هوای محیط را از هر نوع آلودگی پاکسازی کنند. از میان هواکش های مناسب، باید به فن هواساز فوروارد به عنوان بهترین هواساز اشاره کنیم.

این فن ها به دلیل داشتن فیلترها، باکس های فیلتر و سایلنت، محفظه و … می توانند به بهترین شکل ممکن فرایند هواسازی را انجام داده تا محیط را از هر نوع آلودگی و گرد و غبار پاکسازی گردد. بطور کلی باید بگوییم فن های فوروارد به دلیل داشتن شکل استوانه ای و تعدادی تیغه ی کوچک، در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخند، تا هوا را پاکسازی کنند.

این نمونه از فن های هواساز ساخت اصفهان فن را می توان در تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و حتی دیگر تجهیزات صنعتی نیز مورد استفاده قرار داد.