انتخاب این مدل فن سانتریفوژ بیشتر جهت تامین مکش یا دهش هوا در شرایط کارکرد سخت و دائم کار مانند کارخانجات سیمان، کارخانه های ذوب فلزات، کوره های کارخانه شیشه گری، انواع خشک کن صنعتی که امکان توقف تولید و یا سرویس و تعمیر و نگهداری ادواری و مقطعی را ندارند و ناچار به تولید بدون توقف هستند و الزاما سرویس و نگهداری سالیانه دارند و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.

فن سانتریفوژ کوپلینگی به نام هایی مانند فن سانتریفیوژ مدل کوپلینگ، فن صنعتی انتقال نیرو با کوپلینگ، فن دمنده فشار بالای کوپلینگی، اگزوز فن مکنده یا دمنده کوپلینگی نیز شناخته می شود.

از جمله مزیت ها و دلایل استفاده از فن کوپلینگی
۱) استفاده از دور نهائی الکتروموتور و حداکثر راندمان فن در زمان تولید و کنترل دور نامی فن بوسیله درایو و اینورتر در زمان‏های خاص و زمانیکه راندمان حداکثری فن مورد نیاز نیست و ضمناً بدلیل نداشتن صرفه اقتصادی و موجود نبودن انواع توان الکتروموتور سیلیبرینگ این تیپ فن بهترین انتخاب است.

۲) در بعضی از مواقع به علت سنگین بودن وزن پروانه فن و سرویس و نگهداری الکتروموتور در مونتاژ، این روش باعث جلوگیری از خرابی و عمر مفید زودتر از موعد بال بیرینگ الکتروموتور فن در حال کار می گردد.

۳) با توجه به بعضی از مکان های که در بالا ذکر شد چون سیستم پولی تسمه با استهلاک زیادی (از جمله هم محور نبودن پولی ها که باعث تاثیر بسیار زیاد در پارگی تسمه ها دارد) مواجه می شود روش کوپلینگ با رعایت اصول فنی خاص بهترین حالت محسوب می شود.

مجموعه اصفهان فن با توجه به سابقه طولانی در ساخت فن های سانتریفوژ سنگین صنعتی ،دارای تجربه حرفه ای در تولید فن کوپلینگی نیز می باشد.