فیلترها ی کیسه ای از کارآمد ترین ابزارهای جمع آوری و فیلتراسیون هوا و گرد و غبار و دود می باشد.

با توجه به لزوم رعایت استانداردهای زیست محیطی در کارخانجات و صنایع مختلف و همچنین جلوگیری از هدر رفت محصولات تولید شده در کارخانه ها و نیز ایمنی و سلامت فردی کارگران , کارکنان استفاده از بگ فیلترها امری ضروری و غیر قابل اجتناب می باشد.

با توجه به شرایط کاری و مقدار غبار و حجم هوای لازم برای جابجایی، مساحت محل انتشار آلودگی ها و نوع آن ابعاد و اندازه بگ فیلتر طول و نوع کیسه آن متفاوت می باشد.

بعنوان مثال در یک کوره و یا آسیاب با توجه به تعبیه تعدادی لوله خنک کننده افت فشار ایجاد می گردد که بایستی از بگ فیلتر بزرگ تری نسبت به آسیاب استفاده شود.

 

بگ فیلترها به سه نوع :

سنتی یا غیر اتوماتیک ، بگ فیلتر مکانیکی و فیلتراسیون کیسه ای از نوع جت پالسی (هوای معکوس) تقسیم بندی می گردد.

  •  پرکاربردترین بگ فیلتر نوع سنتی می باشد که در این نوع فن سانتریفیوژ مکنده اصفهان فن قبل از فیلتر ها بوده و و با دمش غبار به درون کیسه ها پس از قطع جریان دمیدن موجب ریختن آن داخل قیف شده و جمع آوری می شود و نیازی به سبدهای فلزی و جت پالس نمی باشد و کیسه ها قابل رویت و دسترسی است.
  • در بگ فیلتر مکانیکی جهت کاهش هزینه های ساخت بجای شیر برقی روی بدنه بگ فیلتر ویبراتور نصب شده که با تایمر هر چند دقیقه یکبار لرزش ایجاد می شود و غبار جمع می شود و درون فیلترها می ریزد.
  • بگ فیلتر هوای معکوس یا جت پالس ،این نوع بگ فیلترها عموما بصورت مکعبی بهمراه قیف در قسمت زیرین با زاویه 60 درجه ساخته می شود که در قسمت مکعبی فیلترهای پارچه ای روی نگهدارنده فلزی به اسم کیج جایگذاری می شود و هوای آلوده به دود و گرد و غبار بواسطه فن های مکنده سانتریفیوژ و از طریق لوله های انتقال هوا داخل محفظه مکعبی شکل کشیده می شود ذرات آلودگی به فیلترهای پارچه ای چسبیده و هوا از محفظه بالایی تخلیه و به محیط باز می گردد. جهت پاکسازی فیلتر پارچه ای با فرمان تابلوی کنترل PLC شیر برقی هوای فشرده با فشار 6 تا 9 بار که در مخزن کلکتور ذخیره شده است را به قسمت داخلی فیلتر پارچه ای اصطلاحا عطسه می کند که در هر نوبت با تخلیه ناگهانی هوا سطح خارجی کیسه ها پاکسازی و گرد و غبار درون قیف زیرین سقوط و بوسیله روتاری ولو از قیف خارج می شود و بدین صورت در هر نوبت کیسه ها پاکسازی می شوند.

صنایع ریخته گری و ذوب انواع فلزات و کوره های پخت آهک، کارخانجات تولید فولاد و سیمان ،صنایع و کارخانجات غذایی و دارویی ، بگ فیلتر کارخانه آسفالت سازی، سازنده فن سانتریفیوژ

5/5 - (5 امتیاز)