هواکش های آکسیال

هواکش های آکسیال ، در انواع مختلفی تولید می شوند که در این مقاله به نوع رادیال کانالی می پردازیم.

این نوع از هواکش آکسیال بمنظور تخلیه هوا و یا هوا رسانی در مکان هایی که طول کانال آنها طویل می باشد استفاده می شود. پروانه این فن به حالت خم به عقب می باشد و در سایزهای مختلف تولید می گردد که باعث تخلیه هوا تا 4000m3/h و با فشار 500 پاسکال می باشد.

بدنه این نوع فن از ورق های گالوانیزه و استیل با زنگ پوشش محافظ می باشد که بمنظور جلوگیری از خوردگی و جلوگیری از زنگ زدگی می باشد. طریقه اتصال موتور و انتقال قدرت به دستگاه بصورت اتصال مستقیم و غیر مستقیم و کوپلینگی می باشد.

نوع دیگری از هواکش صنعتی ، نوع ضد انفجار می باشند که همانطور از نامشان پیداست بسیار حساس به محیط در برابر خطر انفجار می باشد. در مناطقی که بخاطر حضور گاز و ذرات قابل اشتعال ضروری است شرایط کاملا امن در مقابل آتش سوزی و انفجار ایجاد شود از این فن ها برای تهویه مستقیم یا کانالی در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی استفاده می شود که در دو حالت تخلیه افقی(FC) و تخلیه عمودی(FCV) عمل می کنند.

این هواکش همچنین در دو نوع سیستم گرداننده و به صورت آکسیال کانالی و آکسیال دیواری ارائه می گردد. پروانه این هواکش ضد انفجار ، از جنس آلومینیوم ریخته گری شده جهت جلوگیری از خوردگی و لرزه و یا از جنس پلی پورپیل بصورت دمنده یا مکنده می باشد. این فن ها برای تخلیه هوای تمیز یا نسبتا کثیف (zone 1, 21) در دمای -20 تا 40 درجه سانتیگراد مناسب می باشند.
شرکت اصفهان فن، از برترین تولیدکنندگان انواع هواکش صنعتی بالاخص نوع ضد انفجار با استفاده از سنسورهای بروز و بسیار حساس می باشد. این شرکت با در اختیار داشتن مهندسین با تجربه و همچنین بروز در زمینه تولید انواع محصولات و خدمات تهویه هوا ، توانسته محصولی با 10 سال گارانتی به مشتریان خود ارایه نماید.