هواساز طرح دالسم و هواساز ایرواشر قارچی

هواسازهای مخصوص سالن های پرورش قارچ دارای خصوصیات خاص به منظور تامین و چرخش هوای گرم و سرد در تمامی محیط سالن به صورت یکنواخت می باشند. قارچ ها پس از شک دهی و در پایان روزهای 25 روند بارداری قارچ ، نیاز به هوادهی به صورت ویژه می باشند. این هوای تازه در تمامی مراحل رشد قارچ های تازه روییده ، منجر به رشد بهتر و همچنین افزایش سرعت رشد می شود.قارچ نیز از معدود گیاهانی است که برخلاف گیاهان دیگر و مانند انسان به جای تولید اکسیژن، دی اکسید کربن تولید و اکسیژن مصرف میکند و تهویه هوا در اکسیژن رسانی به آن بسیار موثر است. خیلی از تازه کاران ، هوادهی را با ایجاد باد در سالن اشتباه میگیرند . یک جریان شدید باد در سالن ایجاد میکنند و نتیجه آن هم خشک شدن سطح خاک و کلاهک قارچ است حتی با وجود رطوبت بالا. در زمینه هواساز های مخصوص سالن های پرورش قارچ باید به چند نکته اشاره کرد که این نوع هواساز باید دارای چه ویژگی هایی باشد تا به محصول قارچ ضرری وارد نشود:

فن هواساز سالن پرورش قارچ از نوع سانتریفوژ بكوارد کوپل مستقیم می باشد که باعث افزایش فشار و کاهش صدا می گردد.

فن این نوع هواساز ها کاملا خارج از یونیت قرار می گیرد تا از هرگونه آسیبی در امان باشد.

استراكچر هواساز مخصوص سالن قارچ ، آلمینیومی و بدنه آن گالوانیزه با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد تا کاملا در مقابل رطوبت مقاوم بوده و همچنین در صورت نیاز هر قسمت به طور مجزا قابل تعویض باشد.

بدنه هواساز پرورش قارچ از داخل کاملا عایق بندی شده که این موضوع راندمان دستگاه را تا 30% افزایش داده و پرت انرژی را به حداقل می رساند.

هواساز ایرواشر و همچنین هواساز طرح دالسم ، مخصوص استفاده در سالن های پرورش قارچ به صورت متنوع می باشند که در انواع سالن های پرورش قارچ در اندازه های مختلف کاربرد دارند. تمامی محصولات شرکت اصفهان هواساز دارای گارانتی 12 ماهه و همچنین خدمات پس از فروش 15 ساله می باشد. رطوبت سازهاي مخصوص سوله پرورش قارچ نیز همانند هواساز های مخصوص این کار دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشند. این هواساز ها می بایست در تولید مه و تولید رطوبت کافی برای محیط سوله پرورش قارچ ، توانایی کافی را داشته و همچنین می بایست قابل تنظیم برای انواع آب و هوا در نقاط مختلف کشور باشد.

از زمان شوک دهي تا برداشت اولين قارچ ها در حدود يک هفته زمان لازم است در اين مدت می بایست رطوبت سالن را بايد بين 70 تا 80% نگاه داشت. دستگاه هواساز ايرواشر ساخت اصفهان هواساز با طراحي ابتکاري علاوه بر سيستم ايرواشر که عبارت است از بست و نازل هاي آب پاش مجهز به سيستم اتمايزر ، اين امکان را به مصرف کننده مي دهد تا در مدت زمان کوتاهی به رطوبت نسبي دلخواه در سالن توليد برسيد و رطوبت به صورت مه در تمام سالن به طور يکنواخت پخش مي شود. این هواساز ها در واقع پکیجی کامل از تجهیزات مورد نیاز برای هوادهی پرورش قارچ می باشند.

به طور مثال می توان به جزئیات این وسیله اشاره کرد:

فن سانتریفیوژ :

فن سانتریفیوژ مورد استفاده در هواساز ایرواشر و هواساز دالسم دارای پروانه استیل خالص بوده که باعث گردش حجم زیادی از هوا در داخل دستگاه و سالن گردیده وکار یکسان سازی دما ، رطوبت ، دی اکسید کربن و اکسیژن را بر عهده دارد.

ایرواشر :

ایرواشر در اصل ، سنگ بنای اصلی این وسیله می باشد که عمل شستشو و ضد عفونی هوا را بر عهده دارد یعنی هم هوای ورودی از بیرون و همچنین هوایی که از خود سالن تولید قارچ به داخل قسمت ایرواشر هواساز سیرکوله می شود ، شستشو می گردد.

کوئل گرمایشی و سرمایشی :

یک جفت کوئل چند ردیفه ساخته شده از لوله های مسی با فن آلومینیومی در داخل دستگاه هواساز قرارمی گیرد تا در صورت مجهز بودن سالن قارچ به سیستم هوارسان مرکزی ، امکان استفاده از این دستگاه برای گرم کردن و سرد کردن سالن قارچ توسط هواساز وجود داشته باشد.

مشخصات ویژه هواسازهای سالن پرورش قارچ: