محصولات حرارتی و برودتی

ﺣﺮارت ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ها در ﻣﺤﻴﻄﯽ ﺑﻪ ﻧﺎم ﻣﻮﺗﻮرﺧﺎﻧﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺷﺪه و ﺳﭙﺲ ﺗﻮﺳﻂ واﺳﻄﻪ ای ﻣﺎﻧﻨﺪ آب ﻳﺎ ﺑﺨﺎر آب و ﻳﺎ ﻫﻮا، اﻳﻦ ﺣﺮارت ﺑﻪ ﻣﺤﻴﻂ ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد.

اﻧﻮاع ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎی ﺣﺮارت ﻣﺮﮐﺰی از ﻧﻈﺮ ﺳﻴﺎل واﺳﻄﻪ ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از :۱- ﺣﺮارت ﻣﺮﮐﺰی ﺑﺎ آب ﮔﺮم، ۲- حرارت ﻣﺮﮐﺰی ﺑﺎ آب داغ، ۳- ﺣﺮارت ﻣﺮﮐﺰی ﺑﺎ ﺑﺨﺎرآب، ۴- ﺣﺮارت ﻣﺮﮐﺰی ﺑﺎ ﻫﻮای ﮔﺮم. در اﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺣﺮارت ﻣﺮﮐﺰی ﺑﺎ آب ﮔﺮم را ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻣﺘﺪاول ﺗﺮ ﺑﻮدن ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﻴﻢ.

روش ﺣﺮارت ﻣﺮﮐﺰی ﺑﺎ آب ﮔﺮم: در اﻳﻦ روش آب ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﺗﻮﻟﻴﺪ ﮔﺮﻣﺎ مانند دﻳﮓ آب ﮔﺮم، ﻣﺸﻌﻞ و دیگر تولید کننده حرارت ، گرم شده و با کمک پمپاژ در لوله ها به دستگاه پخش کننده حرارت ، که از جمله آنها می توان به رادیاتور یا فن کویل یاکوره هوای گرم و یا یونیت هیتر اشاره کرد ، منتقل می شود و از آن طریق به محسط خارج از دستگاه جریان پیدا میکند.

انواع دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﭘﺨﺶ ﮐﻨﻨﺪه ﮔﺮﻣﺎ : در ﻓﺼﻞ ﺳﺮﻣﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﺗﺮ ﺑﻮدن دﻣﺎی ﻫﻮای ﺑﻴﺮون ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن، ﺣﺮارت از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘﻠﻒ مانند دﻳﻮار، ﺳﻘﻒ، درب ، پنجره و… از داﺧﻞ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺑﻪ ﺑﻴﺮون ﺟﺮﻳﺎن ﻣﯽ ﻳﺎﺑﺪ ﻫﻤﻴﻦ ﻋﻠﺖ ﺑﺮای ﺟﺒﺮان ﺗﻠﻔﺎت ﺣﺮارﺗﯽ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن از دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎی ﭘﺨﺶ ﮐﻨﻨﺪه ﺣﺮارت اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ. از ﻣﺘﺪاول ﺗﺮﻳﻦ اﻳﻦ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎ ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ رادﻳﺎﺗﻮر، ﻳﻮﻧﻴﺖ ﻫﻴﺘﺮ و ﻓﻦ ﮐﻮﻳﻞ اﺷﺎره ﮐﺮد .

همچنین در فصول گرم سال ، و در مناطق مختلف گرم کشور ایران ، محصولات سرمایشی مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که می توان به هواساز ها در این زمینه اشاره کرد.

از هواساز ها در مناطق پر جمعیت ، مناطق سر بسته و بزرگ استفاده می شود. هواساز با استفاده از سیستم آبپاش های ریز و همچنین خنک کننده ها و فن کویل های گرمایی ، به تهویه و پاک سازی هوا و تنظیم درجه دما نیز کمک می کنند.

این وسیله در کارخانه های مختلف ، سالن های ورزشی ، سالن های پرورش قارچ ، سالن های پرورش دام و طیور، و بسیاری از مناطق دیگر ، مورد استفاده قرار می گیرد که هم باعث بهبود کیفیت هوا در محیط شده و همچنین هوای محیط را به درجه دلخواه می رساند.