کاربرد های رطوب ساز یا مه ساز

رطوبت ساز و مه پاش ها از پر استفاده ترین تجهیزات ایجاد رطوبت در  صنایع بیشماری می باشد. نحوه تولید رطوبت در این تجهیز استفاده از نیروی گریز از مرکز بر روی دیسک دوار و تبدیل آب منتقل شده به پودر و انتقال  رطوبت بصورت اسپری به محیط و افزایش رطوبت نسبی فضا می شود.

دستگاه مه پاش یا رطوبت ساز یا مه ساز  مورد استفاده در سالن های پرورش طیور مرغ بوقلمون بلدرچین و…، سالن های تولید قارچ ، سالن های چاپ ، کارگاه های چوب بری ، مراکز دام پرورری ، کوره های آجر پزی و… می باشد.

رطوبت سازها دارای انواع مختلف بنا به محل مورد استفاده می باشد:

* رطوبت ساز  پروانه ای : بمنظور تولید و ایجاد رطوبت نسبی محیط از نوع مه ساز پروانه ای استفاده می شود که امکان خنک کنندگی و یا حتی انجام سمپاشی و تزریق مواد دیگر به محیط را دارا می باشد که دارای استهلاک پایین ، قیمت مناسب ، نصب آسان و قابلیت جابجایی نیز می باشد. مراکز چاپ و چاپخانه ها ، خطوط تولید نساجی ، کارخانجات تولید چای ، سالن پرورش قارچ ، مرغداری ها و… از جمله مراکز مورد کاربرد این دستگاه می باشند.

* رطوبت ساز  نازلی : کیفیت رطوبت بالا، صدای تولید شده کم و حجم قابل توجهی از رطوبت از ویژگی های این نوع دستگاه می باشد که مراکز مختلف از جمله دامداری و دامپروی ها و مرغداری ها ازین نوع تجهیز می توانند استفاده کنند.

* مه پاش اولتراسونیک ( دستگاه تولید بخار سرد) : از پرکاربردترین تجهیزات تولید رطوبت بوده که با ارتعاشات و تغییر فرکانس های صوتی اقدام به تولید مه بصورت واقعی می نماید. مورد استفاده این نوع دستگاه در سردخانه ها ، انکوباتور ها ، انسکتاریم ها، آزمایشگاه ها و تمامی محل هایی که نیاز به رطوبت با کیفیت عالی و بی صدا باشد است.

از جمله محل های پر مصرف رطوبت ساز ها سالن های تولید و پرورش قارچ بوده که بشرح ذیل قابل استفاده است:

در حالت عمومی سالن های تولید قارچ با ابعادی بطول 18 متر طول و 6 متر عرض و ارتفاع بین 4 تا 5 متر بوده که ظرفیت 22 تن کمپوست در 5 طبقه قفسه را دارا است. و دستگاه های رطوبت ساز قابلیت تامین هوادهی بهمراه خنک کردن و ایجاد رطوبت را در طرفیت های مختلف بسته به حجم فضا دارا می باشد.

در سالن های پرورش قارچ در 20 روز اول که به دوران رویشی معروف است نیاز به رطوبت نسبی 60-70 درصد داشته و پس از آن شوک سرمایی و در موعد زمان رشد زایشی نیاز به رطوبت نسبی 80% تا 90% می باشد که نباید طالن خیس شده و یا بصورت قطرات درشت باشد تا بتوان قارچ های درشت تر و سفید تر و در تناژ بالا تولید نمود که رطوبت سازهای تولید شده در مجموعه اصفهان فن این قابلیت ها را دارا می باشد.

رطوبت ساز های اولتراسونیک قادر به تولید رطوبت از آب 40 درجه سانتیگراد نیز می باشند که در طی فصول سرد مانند زمستان می توان از این تجهیز استفاده کرد که به گرمایش سالن تولید قارچ نیز کمک شایان توجهی می کند.

مه پاش ها در سردخانه ها :

ایجاد رطوبت و نگهداری آن در سردخانه ها بدلیل حساسیت میوه ها و سبزیجات نسبت به تر بودن محیط از اهمیت ویژه تری برخوردار است و بین 80-90 درصد نتغیر می باشد. در تجهیزات رطوبت ساز تولید ی این شرکت جهت استفاده در سردخانه های در مخزن آب المنتی بمنظور جلوگیری از یخ زدن آب تعبیه گردیده است و دستگاه قابل نصب در محیط داخلی یا خارج از سالن تبرید با تجهیزات کنترلی است و به مراتب از سیستم دیگ بخار عملکرد بهتری را دارد بعلاوه اینکه استفاده از دیگ بخار در سردخانه ها هم افزایش دمای محیط را دارا می باشد و همچنین بدلیل کندانس شدن قطرات بر روی سطح بستر و هزینه های بالای دیگ بخار مضر و منسوخ می باشد.

دستگاه های ارائه شده این شرکت بدلیل ایجاد رطوبت یکنواخت به حفظ طراوت و تازکی میوه و گوشت کمک کرده و از افت وزن نیز جلوگیری می کند و در مدت زمان طولانی تری می توان ازین مواد نگهداری با کیفیت نمود و سود دهی بالاتری خواهد داشت.

ویژگی های بارز دستگاه های رطوبت ساز :