انواع هواساز ها و نحوه کار آنها

جهت تهویه هوای اماکن مختلف مانند سینماها، تالارهای عروسی، رستوران ها و سالن های سرو غذا، سالن ها و اماکن ورزشی و تفریحی، مساجد و… و همچنین اماکن تجاری ماننده تالارهای بورس اوراق بهادار، مجتمع های تجاری و مراکز خرید، بانک ها و… یا سالن های تولید کارخانجات و هتل و ادارات دولتی و همچنین مراکز درمانی از انواع هواسازها در ظرفیت های مختلف استفاده می گردد.

ایرواشرها یا هواسازها از قسمتها و قطعات مختلف از جمله فیلترهای جلوگیری از ورود گرد و غبار ،کویل های حرارتی و برودتی و نیز پمپ های آب جهت رطوبت زدن و انواع تجهیزات مانیتورینگ و کنترلی تشکیل شده است.

کویل های استفاده شده در این دستگاه از نوع سرمایشی و گرمایشی می باشد که کویل سرمایشی با آب چیلد یا گاز مبرد تغذیه شده که جهت سرمایش و کاهش دما در فصول گرم سال مورد کاربرد می باشد و کویل گرمایی با آب گرم یا بخار تغذیه می گردد که وظیفه گرمایش هوا در ماههای سرد سال را عهده دار است.

فیلترهای اولیه یا پری فیلترهای مختلف بسته به محل نصب هواساز قابل نصب در بدو ورود هوای تازه به دستگاه می باشد که قابلیت جذب و حذف انواع ذرات درشت تا ذرات ریز جامد را داراست .

فن گریز از مرکز(فن سانتریفیوژ) نصب شده در هواساز،دبی مورد نیاز گردش هوا را تامین و جریان هوایی مطلوب را توسط کانال توزیع و دریچه ها به محل مورد نظر می رساند.

در قسمت سرمایش، فرآیند رطوبت زنی بوسیله اسپری شدن آب از افشانک ها با فشار پمپ و یا شبکه بخار انجام می گیرد.

مجموعه تولیدی اصفهان فن با سابقه چندین ساله در تولید انواع محصولات جابجایی هوا و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی قادر به طراحی و ساخت هواساز ایرواشر، یونیت پکیج هواساز مرکزی و غیر مرکزی، هواساز اکونوپک و… می باشدہہ.